четвъртък, 1 декември 2011 г.

Бизнес-класа в БДЖ? WOW! – Нов термин


От първи декември БДЖ вдига цената на билетите за вагон бизнес-класа с 15 процента. Терминът „бизнес-класа” го казват самите БДЖ. Макар че следя години наред какво се случва в БДЖ, не бях чувал да ползват този термин за скапаните вагони, които досега скромно наричаха „първа класа”.

Дръзко е да лепнеш етикета бизнес-класа на вагоните, които в момента ни дават като „първа”... Що за самочувствие!

Това още веднъж показва, че в БДЖ няма адекватна политика по маркетинга, ако изобщо има такава политика.

Бизнес-пътникът иска няколко неща, без които няма как да има етикет „бизнес-класа”. Няколко прости неща, които за сега никой от управлението на БДЖ не споменава: вода в тоалетната и салфетки, стюард, напитки или поне кафе-автомат с монети, Wi-Fi, климатизация – охлаждане и отопление, и за разкош – бели и евентуално чисти подложки за главата. Разбира се, пътникът в бизнес класа би трябвало да получи и по-висока квота на включен в билета багаж, който сега е 30 кг за всички „класи” на БДЖ.

Да, ако фирмата предлага всичко това, нека вдигне с 50 процента цената.

Класата идва не просто от купчината желязо, която наричаме вагон, а от някакъв набор от услуги, които вървят с вагона.

Използвайте вагона само като повод да предложите истинските услуги, които понятието „бизнес-класа” носи.

В БДЖ през цялата си история преди 1944 г., през цялата си соц- и пост-соц история мислят, че даването на вагон е вече даване на услуга.

Няма нужда да измислят неща, които са измислени. Ако не могат да мислят, за преписват от авиолиниите, дори от по-непретенциозните.

1 коментар:

Комитата каза...

Точно преди пет години се возих с МЕЖДУНАРОДНИЯ влак София-Букурещ и си платих за първа класа.
Оказа се, че просто вагон първа класа не са закачили към влака.
Ето снимките от това незабравимо пътуване тук
Трябва много спешно да се изрине БДЖ и да се направят нормални железници. Скъпо е, няма съмнение, но стъпка по стъпка ще стане, стига да е ясно накъде водят стъпките.