четвъртък, 25 юни 2009 г.

Кондукторът Каменов


Не ми е твърде приятно да пиша за компанията БДЖ, която предлага евтин, но некачествен транспорт. Компанията БДЖ, която постоянно плаче за субсидии от бюджета.

Спомням си как БДЖ реши през март 2008 г. да направи проверка на един влак – София-Септември. Оказа се, че от 250 пътници 104-ма бяха без билети. Полиция, разправии... Понеже това се случи веднъж, стана новина. Ако се прави такава проверка всеки ден, ще се окаже, че новината е ежедневие.

Защо се сетих за БДЖ? Защото един човек ме накара да вярвам, че БДЖ може да заработи. БДЖ може поне да почне да имитира усилията за ефективност на произволно избрано частно предприятие. Може би след още 20 години.

Ето случката.

Отделението за първа класа във влака за Видин е пълно. Хората зад мен са си налели бира в пластмасови чаши и са нарязали на кубчета свинска пача върху парче вестник. Викат силно. Разказват си кой къде работи... „Абе аз немам билет за първа класа, ама зависи кой е кондуктор...” „Седи бе, седи, ако ни изгони, ще се преместим...”

И тогава се появи кондукторът Каменов. Той развали жп-идилията. От 20 души в цялото отделение Каменов изгони 18. Не му беше лесно. На пътниците със свинската пача трябваше да направи „забележка” два пъти.

Предполагам, че на Каменов му пукаше за правилата. Понеже му пукаше за правилата, не позволи на 18 души да крадат от БДЖ. Разбира се, това е крадене на дребно. (Чувам как някой там казва: Абе това да му е проблемът на БДЖ.)

Трябва да ти кажа, че ако изобщо нещо може да се промени в това неефективно държавно предприятие, тази промяна започва от кондуктора Каменов.

Моля ви, господа управители на БДЖ... Открийте кондуктора Каменов, похвалете го и го наградете.

Клонирайте го, ако можете.

2 коментара:

Momchil Pekov каза...

Всъщност, винаги са се опитвали да гонят от първа класа хората без билети за първа класа.. дори от коридорите. Това разбира се не важи, когато влакът е препълнен и дори и на коридорите на първа класа никой не им прощава.

Марин Поповски каза...

Ами тя системата за контрол им е такава. Социалистическа. Когато има кой да налива пари, гратисчиите не са проблем.
А проблемът с тях се решава много лесно. Достъп до перона - след представяне на билет. Както е в метрото.