четвъртък, 9 юли 2009 г.

По-леко със сравненията

Журналистката Марта Младенова от Дарик радио е написала този текст за своята медия:
„Докато печелим олимпиади по математика се оказва, че като цяло 15-годишните ученици у нас са последни в Европа в познанията си по този предмет. Данните са от изследване, представено от Георги Ангелов от института "Отговорено общество". Осмокласниците пък показват четвъртия най-голям спад в Европа в познанията си по математика.

15-годишните ученици у нас са най-слаби по показателя "четене", а заедно с румънските са в дъното на европейската класация в познанията си по природни науки. В световен мащаб познанията на българските 15-годишни ученици по математика са по-слаби дори от тези на децата в Тайланд и Азербайджан. [...]”

Няма да коментирам тази новина в светлината на мита за българската интелигентност – „втори в света след евреите” и т.н.

Нека да прочетем само последното изречение... „В световен мащаб познанията на българските 15-годишни ученици по математика са по-слаби дори от тези на децата в Тайланд и Азербайджан [които са си природно тъпи].” Това сравнение е съвсем некоректно политически и мен ме смущава... Това сравнение ни казва всъщност, че ние никога не сме очаквали от децата на Тайланд и Азербайджан да са по-умни от нашите деца.

3 коментара:

nik666 каза...

Е, може би се прави сравнение по процента грамотни граждани в страната, което е далеч по-лесно да се измери, от колкото интелигентността на нацията ;-)

Чичо Васко каза...

Като наблюдавам децата от нашия квартал, не са далече от истината подобни твърдения... Сега образованието в България не е на нивото от "нашето време"!

Димитър Лъжов каза...

Чичо Васко, така е... Сега е много модерно да се говори за икономика на знанието, но тази икономика на знанието просто няма да се случи в България...