неделя, 31 януари 2010 г.

Неграмотните журналисти

Много често медиите в България търпят, а по някакъв порочен начин и поощряват неграмотните журналисти. Чета една случка, разказана от актьора Борис Луканов:

„Честваше се 100-годишнината на поета Димитър Бояджиев. Журналистка се поинтересува защо участвам и аз: „Поддържате ли някаква връзка с юбиляря?”
Да, още като ученик съм чел негови стихове.
Познавате ли го лично?
Всеки ден се срещаме. Вчера играхме голф...
Ах, колко интересно!
А на афиша с едри букви бе изписано: „Сто години от рождението”.
Аз съм роден след смъртта му.”

2 коментара:

Иван каза...

Медиите СЪЩО страдат от неграмотните журналисти, така както страдаме и ние - "потребителите" на услугите им. Умирам си от смях някой като ми каже, че е завършил журналистика, кукловодство, режисура и т.н. Може би думата "обучение" да има място там, но да говорим чак за образование, дипломи и професори по журналистика е смешно. Журналистите се самозаблуждават, че са образовани, но нас да заблудят не могат.

Димитър Лъжов каза...

Иван, с риск да те разсмея... аз също съм завършил журналистика...-) Имам диплома и от Софийския университет, и от Илинойския. Прав си, дипломата не те прави професионалист сама по себе си, тя не е индулгенция срещу неграмотността, натрупана още в средното училище. Твоят коментар ми напомня за стария спор (още отпреди 1989 г.) коя интелигенция е "повече" интелигенция: художествено-творческата или техническата. Некадърният журналист е толкова безполезен, колкото и некадърният инженер.