понеделник, 18 октомври 2010 г.

Защо така?


Четем в пресата, че БДЖ иска да продаде за скрап 600 пътнически вагона, по 4000 лв. за вагон...

Дружеството не можело да ремонтира всичките си 1 200 пътнически вагона, затова иска да се отърве от половината. За ремонт им трябвали 200 млн. лева, пък те имали предвидени едва 43 млн. лева...

Проста справка... За 2009 г. приходите на БДЖ от продажби са били 442 милиона лева, а годината са приключили с 20 млн. лева загуба... Приходите за една година от продажби са намалели със 125 млн. лева (22% спад 2008-2009 г.).

Ако останат едва 600 вагона, за тях ще са нужни около 100 млн. лева... Но и тази сума я няма...

3 коментара:

svetla.doncheva каза...

Интересно е, ако така пропорциално намаляват броя на вагоните, защото им липсват средства за ремонт /предполагам, че и догодина наличните средства ще са по-малко от необходимата за ремонт сума, т.е. пак ще е по-изгодно да продадат за скрап нуждаещите се от поправка вагони/, дали в един момент няма да стигнат до такава бройка вагони, за които ще има достатъчно средства? И каква ше е бройката?

Димитър Лъжов каза...

Светла, математиката в БДЖ никога не излиза... Годишната поддръжка на вагон излиза около 170 000 лв. Като го продадат за скрап, вземат по 4000 лева... Пряко на въпроса ти - тази година бройката е 250 вагона...

Benedetto каза...

"И каква ше е бройката?"
Бройката ще е точно нужната за да кажат от БДЖ - Нямаме вагони, трябва да купим нови. И ще се завъртят едни пари, а народа ще се вози на прясно боядисани вагони, дето белия свят ги е оставил за скрап.