четвъртък, 7 юли 2011 г.

БДЖ не знае какво иска, но го иска настойчиво

Из новините:

„БДЖ иска билетите да поскъпнат с около 5%”

БДЖ никога не са имали адекватна политика по цените. Тъй като толкова много парадират с т.нар. социална функция, нека да увеличат с 2% цените за втора класа, да увеличат с 8% цените на първа, да добавят специални вагони "бизнес класа", да сложат вагон-ресторант във всеки влак с маршрут над 100 км... Да осигурят Wi Fi, вода и салфетки в тоалетните... Поне да се опитат да заприличат на фирма от 20-ти век, не от 1890 г. Те вървят във всяко отношение с 50 години назад. Последната жп-фирма в Европа, която забрани пушенето, и то след като изгоря влакът Кардам-София.

Разбира се, на опашката за държавни субсидии БДЖ стои най-отпред.

Ако Вазовият дядо Йоцо можеше сега да зърне БДЖ, щеше да разбере, че възторгът му е бил напразен.

2 коментара:

Анонимен каза...

Привет.
Проблема БДЖ е толкова стар,толкова обсъждан и тълкуван,че вече е безсмислено да се говори за реформи,да се критикува и т.н.Ръководството на фирмата иска да увеличи цените на билетите...Нима няма основание за такова искане?Фирмата била на първо място за искане на субсидии-лесно ли се управлява фирма работеща по комунистически стил,губеща,без желание за реформи,но с желания за тоталното й ликвидиране...
Железница отразява икономическото състояние да дадена държава.Добре развитите икономически страни имат модерни и бързи влакове,добър железен път и добро обслужване.Защо е така,всеки може да си отговори.Аз не мога да разбера защо БДЖ е винаги на прицел от журналисти,преса,недоволни граждани!?Защо толкова се дава гласност на трагичното и състояние...На всички ли е известно,че влаковете се движат по стар железен път,че вагоните и локомотивите са стари.Ако се случи повреда с влаков състав или с пътя ще е нужно време,за да бъде решен проблема и през това време ще има много закъснели влакове,защото те няма как да продължат пътя си по магистралата.Така целия график за движение на влаковете се нарушава за определен период.Закъсняват влакове по цял свят.Ако не се поднови вагонния парк с нови вагони и не се закупят нови локомотиви ще продължават запалванията по време на път.
Пътническите превози на всички е известно,че са на загуба от години,тяхната роля е предимно социална.Държавата не е в състояние постоянно да заделя огромни суми за поддържането на този вид транспорт и за това качеството е на задоволително ниво.
Надявам се скоро да настъпят сериозни реформи в БДЖ и фирмата да заработи малко по-добре...

С уважение към всички българи и посетители на този блог

Димитър Лъжов каза...

Анонимен каза: "Аз не мога да разбера защо БДЖ е винаги на прицел от журналисти,преса,недоволни граждани" - Анонимен, вероятно е заговор на световния империализъм. Ако намериш фен-сайт на БДЖ, прати ми линк, искам да прочета... Аз искам да видя доволни жулналисти, доволни блогъри и доволни граждани-пътници... Още ги няма...БДЖ предлага услуги за пътници, които може да са били адекватни за 1950 г... Днес не са.